جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نقد ناپذیری

1 پست
متن های نقد ناپذیری / بهترین متن نقد ناپذیری [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
*من نه از اونام که دنبال اثبات خودمم، نه از اونایی که با حرف خالی بخوان بزرگ شن.

اگه با من مشکل داری، مسئله از من نیست؛

من فقط همون آینه‌ام که بعضیا دوست ندارن توش خودشونو ببینن.**️
-
فلسفی روانشناسی پذیرش خود عدم نیاز به اثبات خود آینه دیگران نقد ناپذیری
نظریه «پروجکشن» در روانشناسی می‌گوید آدم‌ها اغلب و...

من آینه‌ام: چرا بعضی‌ها خودشان را نمی‌بینند؟:

نظریه «پروجکشن» در روانشناسی می‌گوید آدم‌ها اغلب ویژگی‌های ناخواسته خود را به دیگران نسبت می‌دهند. جالب اینجاست که مطالعه‌ای در دانشگاه ییل نشان داد وقتی از کسی به خاطر یک عیب خاص انتقاد می‌کنیم، احتمالاً خودمان هم همان عیب را داریم. آینه بودن یعنی همین. آیا شما هم در آینه دیگران، خودتان را می‌بینید؟

راهکار:

یک تمرین ساده: هر وقت از رفتار کسی ناراحت شدی، از خودت بپرس «آیا من هم این ویژگی را دارم؟» این کار به درک بهتر خودت کمک می‌کند.

مشابه ها