جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نگفتن التماس

1 پست
متن های نگفتن التماس / بهترین متن نگفتن التماس [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
مـن صـدمـو واسـت میـذارم
ولــی مـونـدن کسیـو گـدایـی نمیکـنم
بهتــر از مـن دیـدی درم پـشت سـرت ببنـد️
3.7
جدایی غمگین اعتماد به نفس بعد از جدایی بستن در به روی گذشته نگفتن التماس تحقیر نشدن در عشق
تحقیقات علوم اعصاب نشان می‌دهد که التماس برای ماند...

من صدمه می‌خورم ولی گدایی نمی‌کنم | عزت نفس در جدایی:

تحقیقات علوم اعصاب نشان می‌دهد که التماس برای ماندن، همان مسیرهای مغزی اعتیاد را فعال می‌کند – دوپامین به جای عشق، وابستگی را تقویت می‌کند. در مقابل، تصمیم به ترکِ بدون گدایی، یک سرمایه‌گذاری تکاملی روی بقای هویت فردی است. حتی شکسپیر گفته بود: «ضعیف‌ترین میوه‌ها زودتر می‌افتند» – اما اینجا تو درخت را تکون ندادی.

راهکار:

این نوع واکنش در واقع یک مرز سالم عاطفی است: پژوهش‌ها نشان می‌دهد رها کردن از سر عزت نفس، احتمال افسردگی بلندمدت را کاهش می‌دهد. اگر در موقعیت مشابهی هستید، بدانید که ماندن از روی التماس نه تنها رابطه را ترمیم نمی‌کند، بلکه ارزش شما را در چشم طرف مقابل پایین می‌آورد.

مشابه ها