مغز انسان هنگام نگاه به معشوق، حتی یکطرفه، دوپامین...
دلتنگی برای ستاره دیگران:
مغز انسان هنگام نگاه به معشوق، حتی یکطرفه، دوپامین ترشح میکند. این مکانیسم اعتیاد است: مغز به انتظار پاداش پاسخ میدهد نه خود پاداش. پس خیره شدن به ستاره دیگران همان لذت وابستگی را ایجاد میکند. سوال: آیا این لذت ارزش رنج را دارد؟
راهکار:
گاهی نگاه ماست که به ستاره معنا میبخشد، نه درخشش آن برای دیگری. شاید این خیرهشدن، تو را به کشف نوری در خودت دعوت میکند.