جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نفس کشیدن بی‌تو

1 پست
متن های نفس کشیدن بی‌تو / بهترین متن نفس کشیدن بی‌تو [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
بعد تو زندگی نکردم،فقط یکی درمیون نفس کشیدم.🙂🖤️
4.1
غمگین جدایی دلتنگی بعد از جدایی زندگی بدون عشق احساس پوچی عاطفی نفس کشیدن بی‌تو
جالب است بدانید که بر اساس تحقیقات نوروساینس، دقیق...

احساس نفس‌های نصفه بعد از جدایی؛ آنهدونیا یا دلتنگی؟:

جالب است بدانید که بر اساس تحقیقات نوروساینس، دقیقاً همان مدارهای مغزی که در تجربهٔ سوختگی فیزیکی فعال می‌شوند، در طرد عاطفی هم روشن می‌شوند. مغز شما فرق بین «داغ شدن دست» و «دل شکستن» را نمی‌فهمد. حتی نوعی سندرم به نام «قلب شکسته» (Takotsubo) وجود دارد که استرس ناگهانی موقتاً تپش قلب را شبیه سکته می‌کند. آیا تا به حال حس کرده‌اید که جسم تان به اندازهٔ روح تان این فقدان را لمس کرده؟

راهکار:

این حس دقیقاً شبیه «آنهدونیا» (ناتوانی در لذت بردن) است که بعد از فقدان شدید ایجاد می‌شه. شاید جالب باشه بدونی که مغز تو این وضعیت مثل الگوی بقا عمل می‌کنه: فقط کارهای ضروری رو انجام بده تا انرژی ذخیره بشه. سعی کن یه فعالیت کوچیک و جدید رو امتحان کنی که ارتباطی به گذشته نداشته باشه—مثلاً یه عطر ناآشنا یا یه مسیر جدید برای پیاده‌روی—تا مسیرهای عصبی متفاوت تحریک بشن.

مشابه ها