جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نفرین به کسی که نمیتونی باهاش بمونی

1 پست
متن های نفرین به کسی که نمیتونی باهاش بمونی / بهترین متن نفرین به کسی که نمیتونی باهاش بمونی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
ولی لعنت بع کسی کع نع میشع باهاش بمونی نع میشع[ازش بگذری]🖤️
4.8
غمگین جدایی ماندن یا رفتن دل شکستگی گیر افتادن در رابطه نفرین به کسی که نمیتونی باهاش بمونی
یک حقیقت روان‌شناختی: این دوگانگیِ «نه ماندن و نه ...

نفرین به کسی که نه می‌مانی و نه می‌گذری:

یک حقیقت روان‌شناختی: این دوگانگیِ «نه ماندن و نه رفتن» در روان‌شناسی به «تضاد دوگانه‌ی نزدیک-دوری» (approach-avoidance conflict) معروفه. جالب اینجاست که وقتی فرد در چنین وضعیتی گیر می‌کنه، مغز با ترشح دوپامین از عدم قطعیت، وابستگی عمیق‌تری ایجاد می‌کنه. شاید به‌خاطر همینه که «نفرین» به‌جای منطق انتخاب می‌کنیم. آیا می‌دونستید این مکانیسم دقیقاً شبیه اعتیاد به قماره؟

راهکار:

این حسِ گیر افتادن رو می‌تونیم به «تله‌ی تقویت متناوب» ربط بدیم: وقتی آدم گاهی پاداش می‌گیره و گاهی نه، مغز معتادِ امیدِ لحظه‌ی بعد می‌شه. شاید رهایی از این چرخه نیاز به شکستن الگوی پیش‌بینی‌ناپذیری داره.

مشابه ها