راز نداشتن حسرت جوانی در یک نسل:
تحقیقات عصبشناسی نشون میده که نوستالژی در مغز همون نواحی پاداش رو فعال میکنه، اما استفادهٔ مفرط ازش اغلب نشانهٔ نارضایتی از حاله. نسلی که به جوانیاش حسرت نمیخوره، احتمالاً مهارت 'ذهنآگاهی' بالاتری داره و زمان حال رو عمیقتر تجربه میکنه. آیا این میتونه نشانهٔ سلامت روانی بیشتر باشه؟
راهکار:
این دیدگاه نشون میده که شاید این نسل به جای غرق شدن در نوستالژی گذشته، توانایی پذیرش پیری و لذت بردن از لحظه حال رو داره. رازش میتونه تمرین ذهنآگاهی و قدردانی از داشتههای فعلی باشه.