درد و امید: نگاهی فلسفی:
این جمله کوتاه، بازتابی عمیق از فلسفه رواقیگری دارد. رواقیون معتقد بودند که درد و رنج، بخشی اجتنابناپذیر از زندگی هستند و کلید خوشبختی، نه حذف درد، بلکه پذیرش آن و تمرکز بر فضیلت است. امید نداشتن، در این دیدگاه، به منزلهی رهایی از وابستگی به نتایج بیرونی است.
راهکار:
به یاد داشته باشید که پذیرش درد، بخشی از زندگی است. تمرکز بر آنچه میتوانید کنترل کنید (واکنش خود به درد) به جای آنچه نمیتوانید، به شما قدرت میدهد. این اصل در روانشناسی به 'کنترل ادراک' معروف است.