جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

منطق شناختی

1 پست
متن های منطق شناختی / بهترین متن منطق شناختی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
تو این همه دردی که دارم .. امید نداشتن که چیزی نیست ️
3.9
فلسفی روانشناسی امید درد تاب‌آوری منطق شناختی
این جمله کوتاه، بازتابی عمیق از فلسفه رواقی‌گری دا...

درد و امید: نگاهی فلسفی:

این جمله کوتاه، بازتابی عمیق از فلسفه رواقی‌گری دارد. رواقیون معتقد بودند که درد و رنج، بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی هستند و کلید خوشبختی، نه حذف درد، بلکه پذیرش آن و تمرکز بر فضیلت است. امید نداشتن، در این دیدگاه، به منزله‌ی رهایی از وابستگی به نتایج بیرونی است.

راهکار:

به یاد داشته باشید که پذیرش درد، بخشی از زندگی است. تمرکز بر آنچه می‌توانید کنترل کنید (واکنش خود به درد) به جای آنچه نمی‌توانید، به شما قدرت می‌دهد. این اصل در روانشناسی به 'کنترل ادراک' معروف است.

مشابه ها