چرا بعضیها بعد از دختربازی، از تعداد دوست دختر میپرسند؟:
از نظر روانشناسی، این رفتار نمونۀ کلاسیک فرافکنی (Projection) است. فردی که خودش سابقۀ روابط متعدد داشته، ناامنی خود را با پرسیدن این سوال به دیگری منتقل میکند. جالب اینجاست که تحقیقات نشان داده افرادی که بیشترین سوال را درمورد تعداد شرکای عاطفی دیگران میپرسند، خودشان بالاترین نرخ بیوفایی را دارند. آیا تا به حال به این فکر کردید که چرا برخی آدمها اینقدر به تعداد روابط دیگران حساس هستند؟
راهکار:
این رفتار اغلب نشاندهندهٔ ناامنی یا تلاش برای توجیه گذشته خودشه. ممکن است فرد با پرسیدن این سوال، خودش را از بار گناه قبلی رها کند یا اعتماد به نفسش را بسنجد. گاهی هم صرفاً یک بازی ذهنی برای تحقیر طرف مقابل است.