جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ماشادو د آسیس

1 پست
متن های ماشادو د آسیس / بهترین متن ماشادو د آسیس [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
اگر فقط جای خالی دیگران بود، غصه‌ای نداشتم. آدم هر جور که بتواند، با جای خالی دیگران کنار می‌آید؛ اما جای خود من خالی است و این جای خالی دیگر شوخی بردار نیست.
-ماشادو د آسیس.️
4.7
تنهایی فلسفی جای‌خالی تنهایی وجودی هویت ماشادو د آسیس
ماشادو د آسیس به نکته‌ی ظریفی اشاره می‌کند: تحمل ج...

جای خالیِ خود: نگاهی فلسفی:

ماشادو د آسیس به نکته‌ی ظریفی اشاره می‌کند: تحمل جای خالیِ دیگران، هرچند دشوار، با جای خالیِ خودمان قابل مقایسه نیست. این تفاوت، ریشه در مفهوم اساسی 'هویت' دارد. جای خالیِ دیگران، فقدان یک رابطه است؛ اما جای خالیِ خود، فقدانِ خودِ ماست.

راهکار:

برای پر کردن جای خالی خود، به جای تمرکز بر نبود دیگران، روی کشف و تقویت هویت و علایق فردی خودتان تمرکز کنید. این کار به شما احساس استقلال و معنا می‌دهد.

مشابه ها