آیا چیزهایی که از دست میدهیم واقعاً مال ما هستند؟:
در روانشناسی، پدیدهای به نام 'سوگیری تأیید مالکیت' وجود دارد: ما چیزهایی را که در اختیار داریم ارزشمندتر از آنچه هستند میپنداریم. وقتی از دست میدهیم، دردمان نه به خاطر ارزش ذاتی، بلکه به خاطر توهم مالکیت است. این را 'نظریه چشمانداز' کانمن و تورسکی تأیید میکند: زیانها دو برابر لذتها اثر دارند. حالا سوال: آیا تا به حال چیزی را از دست دادهای که بعداً فهمیدهای بهترین اتفاق برایت بوده؟
راهکار:
شاید چیزی که از دست رفته، دروازهای برای ورود چیزهای جدید بوده. از دست دادن به معنای پاک شدن یک فضا برای رشد است.