معنای شیرینِ داشتنِ خود واقعی 🍩:
آیا میدانستی که در فلسفه، مفهوم «خود» از دکارت تا سارتر محل مناقشه بوده؟ سارتر میگفت «انسان محکوم به آزادی است» و مالکیت بر خود یعنی مسئولیت مطلق. 🍩 اینجا اما انگار طعم شیرینِ تملک بر خود را میچشیم. سوالی که پیش میآید: آیا واقعاً میتوانیم خودمان را «داشته باشیم» یا همیشه در حال فرار از آنیم؟
راهکار:
این جملهی بازیگوشانه به مفهوم عمیق «خود-مالکیت» اشاره دارد. در روانشناسی، این یعنی پذیرش بیقیدوشرط خود. میتوانی از آن برای تأمل روزانه استفاده کنی: هر روز به خودت بگو «من مال خودم هستم» و ببین چه حسی داری.