فروختن اشک باران به چشمک ستاره:
در روانشناسی، این «سوگیری توجه به محرک مثبت» است. مغز ما ذاتاً به سمت محرکهای نادر، درخشان و امیدوارکننده (ستاره) جذب میشود و محرکهای مداوم، ضروری اما معمولی (باران) را نادیده میگیرد. این مکانیسم بقا، گاه باعث ناسپاسی میشود. آیا این ترجیح ذاتی، توجیهگر «نامردی» ماست؟
راهکار:
این متن را میتوان از زاویهای دیگر دید: شاید ستاره (چشمک) نماد امید و رویاست، درحالی که باران (اشک) نماد واقعیت و تلاش است. مردم اغلب رویا را به تلاش ترجیح میدهند، اما زندگی در گروِ پذیرش هر دو است.