از معجزه تا درد در چشمان تو:
آیا میدانستی وقتی عاشق میشویم، مغز دوپامین و اکسی توسین ترشح میکند که همان چشمها را برایمان «معجزهآمیز» جلوه میدهد؟ اما پس از جدایی یا خیانت، همان مسیرهای عصبی فعال میشوند و مادهای به نام کورتیزول (هورمون استرس) آزاد میکنند که احساس درد فیزیکی واقعی ایجاد میکند. یعنی عشق از نظر شیمیایی، هم میتواند معجزه باشد، هم زخم. سؤال: آیا کسی تجربه کرده که همان چشمها بعد از سالها دوباره معجزه کنند؟
راهکار:
این بیت زیبا یادآور پارادوکس عشق است: همان کسی که روزی چشمش برایت معجزهساز بود، حالا منبع دردی عمیق شده. شاید بتوانی این تضاد را در یک داستان کوتاه یا خاطرهای بنویسی تا خوانندهات هم از این گذار پرتنش لذت ببرد.