تحقیقات عصبشناسی نشان میدهد مغز انسان در حین تلا...
زندگی راه است، نه مقصد؛ لذت مسیر:
تحقیقات عصبشناسی نشان میدهد مغز انسان در حین تلاش برای رسیدن به هدف، دوپامین بیشتری ترشح میکند تا پس از رسیدن. یعنی زیستشناسی هم میگوید لذت در راه رفتن است، نه در ایستادن. سوال برای شما: اگر قرار باشد امروز فقط از مسیر لذت ببرید، چه کاری انجام میدهید؟
راهکار:
اگر زندگی یک راه است، هر قدمی که برمیداری خودش یک مقصد کوچک است. شاید لذت واقعی در انتخاب مسیرهای جدید و دیدن تغییرات همین قدمها باشد، نه فقط رسیدن به خط پایان.