افسردگی خندان: کسی درد پنهان و لرزش دلت را نمیبیند:
در اعماق مغز، آمیگدال مسئول واکنش ترس است و انقباضهای ناخواستهای مثل لرزش دل را راه میاندازد. جالب اینجاست که اطرافیان فقط لرزش رفتاری را میبینند و به ضعف نسبت میدهند، غافل از اینکه این یک واکنش زیستی است، نه یک انتخاب شخصیتی. در ژاپن به این پنهانکاری احساسات «هونِه و تاتِماِه» میگویند. آیا واقعاً میتوان از دیگران انتظار داشت که زمینلرزههای درون ما را با چشم غیرمسلح ببینند؟
راهکار:
لرزش دل تو نشانهی ضعف نیست، بلکه فریاد خاموش بدنی است که نمیخواهد در برابر بیعدالتی ادراکی دیگران بیتفاوت بماند. این همان حساسیت زندهای است که تو را از آدمهای بیاحساس متمایز میکند؛ تو هنوز تپش را انتخاب کردهای، حتی وقتی نادیدهات میگیرند.