قطع رابطه با دوستان بد: اولین قدم برای خودمراقبتی:
آیا میدانستید تحقیقات نشان داده اطرافیان ما تا ۶۰٪ بر عادات و رفتارهای ما تأثیر میگذارند؟ این پدیده «سرایت اجتماعی» نام دارد. قطع رابطه با دوستان سمی نه فقط یک لطف، بلکه یک ضرورت روانشناختی برای جلوگیری از آلوده شدن به منفیگری است. مثل هرس کردن یک گیاه برای رشد بهتر. آیا حاضرید این هرس روانی را انجام دهید؟
راهکار:
یک راهکار عملی: لیستی از دوستانی تهیه کنید که بعد از هر دیدار با آنها احساس خستگی یا اضطراب میکنید. این اولین قدم برای شناسایی روابط سمی است. سپس به تدریج فاصله بگیرید، نه یکباره.