قطع اتصال و پیوستن به خاطرات:
مغز انسان در هنگام استفاده از گوشی، دوپامین ترشح میکند و حافظه فعال را مختل میکند. تحقیقات نشان داده که حتی حضور فیزیکی گوشی (بدون استفاده) باعث کاهش تمرکز و عملکرد شناختی میشود. پدیدهای به نام «فراموشی دیجیتال»: وقتی به جای بهخاطر سپردن اطلاعات، به ذخیرهسازی در دستگاه اعتماد میکنیم. آیا واقعاً میتوان با قطع اتصال، خاطرات را عمیقتر تجربه کرد؟
راهکار:
این جمله یک پارادوکس جذاب داره: قطع اتصال از دنیای دیجیتال، در واقع اتصال به درونیترین خاطرات است. مثل ریست کردن ذهن برای ذخیرهسازی مجدد.