یک سال دیگه قویتر شدم: تبریک تولد به خودم:
تحقیقات روانشناسی نشان میدهد که 'سخترویی' (resilience) دقیقاً از همین پیامهای خود-تأییدی تغذیه میکند. مغز انسان در واکنش به چالشها، مسیرهای عصبی جدید میسازد و هر بار که به خود میگوییم 'قویتر شدی'، آن مدارها تقویت میشوند. تولد فقط یک سال دیگر نیست، بلکه یک نقطه عطف عصبی است. آیا میدانستی که همین جمله ساده میتواند سطح کورتیزول را کاهش دهد؟
راهکار:
این پیام یادآور این است که قدرت واقعی در نگاه مهربان به خود و پذیرش تلاشهایت در طول سال است – هر روزی که از پسش برآمدی، یک پیروزی محسوب میشود.