دختر خوشگل و بی اعصاب: واقعیت یا کلیشه؟:
در روانشناسی تکاملی، زیبایی اغلب با سلامت و باروری همسو دانسته میشود، اما جالب است بدانید تحقیقی در دانشگاه هاروارد نشان داد که افراد جذاب به دلیل ارزیابی دائمی دیگران، سطح کورتیزول (هورمون استرس) بالاتری دارند. این استرس مزمن میتواند به صورت بیصبری یا عصبانیت بروز کند. پس شاید این جمله نه توصیف شخصیت، بلکه انعکاس یک مکانیسم اجتماعی ناخودآگاه باشد. نظر شما چیست؟
راهکار:
شاید دلیل این تصور رایج این باشد که دختران خوشگل به دلیل توجه زیاد و توقعات بالا، زودتر خسته و در نتیجه عصبانی میشوند. اما بهتر است به جای تعمیم، هر فرد را جداگانه ببینیم.