پشیمانی از خراب کردن پلهای پشت سر:
در اقتصاد رفتاری به این پدیده «سوگیری زیانگریزی» میگویند: مغز انسان ضرر را دو برابر سود احساس میکند و همین باعث میشود برای جبران اشتباهات گذشته، انرژی و منابع مضاعف صرف کنیم، در حالی که گاهی تنها گزینهٔ منطقی، پذیرش و حرکت به جلوست. آیا تا به حال برای ترمیم یک پلِ خراب، هزینهای بیشتر از ساختنش پرداختهاید؟
راهکار:
این جمله انگار به دردِ کسانی میخوره که فکر میکنن با تلاشِ بیشتر میتونن گذشته رو جبران کنن. حقیقت اینه که بعضی پلها فقط یه بار ساخته میشن؛ درسش اینه که قبل از خراب کردن، به ارزششون فکر کنی.