نقدی بر خودنمایی با لباس گران و ارزش واقعی انسان:
یه حقیقت جالب: مغز انسان وقتی لباس برند میبینه، منطقهای به اسم «striatum» فعال میشه که مربوط به پاداشهای اجتماعیست، دقیقاً مثل وقتی که پول برنده میشید! ولی همون لحظه که لوگوی فیک رو تشخیص بده، واکنش معکوس نشون میده. یعنی اعتبار برند فقط یه توهم جمعیه که با یک اشتباه کوچیک نقش بر آب میشه. به نظرتون چرا آدمها حاضرن برای این توهم پول بدن؟
راهکار:
این جمله بهخوبی تضاد بین ارزش ظاهری و باطنی را نشان میدهد. میتوان آن را با مثالی از روانشناسی مصرفگرایی تکمیل کرد: «تحقیقات نشون میده آدمهایی که زیاد به برندهای لوکس تکیه میکنن، اغلب اعتماد به نفس پایینتری دارن و دنبال تأیید بیرونی هستن.»