جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

خود همدلی

1 پست
متن های خود همدلی / بهترین متن خود همدلی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
شماها دلتون واسه خودتون نمی‌سوزه؟ مثلا من وقتی خودم و‌ تو آینه نگاه می‌کنم، غمِ تو چشم‌هام و می‌بینم جیگرم واسه خودم کباب می‌شه.️
4.1
غمگین روانشناسی خودشناسی خود همدلی سلامت روان احساسات
دیدن انعکاس خود در آینه و حس کردن عمیق احساساتتان،...

غم در آینه: گامی به سوی خودشناسی و خود-همدلی:

دیدن انعکاس خود در آینه و حس کردن عمیق احساساتتان، نقطه شروع مهمی برای خودشناسی است. در روانشناسی، این لحظات می‌توانند به جای دلسوزی صرف، دریچه‌ای به سوی خود-همدلی و اقدام برای بهبود حال روحی باشند. این یعنی شما در مسیر شناخت نیازهای عاطفی خود قدم برداشته‌اید.

راهکار:

وقتی این احساسات را در آینه می‌بینید، به جای دلسوزی صرف، از خود بپرسید: «اکنون چه چیزی حال من را بهتر می‌کند؟» این کار به شما کمک می‌کند به سمت خود-مراقبتی فعالانه حرکت کنید. مثلاً، اگر غم ناشی از تنهایی است، به دنبال ارتباط باشید؛ اگر استرس است، لحظه‌ای مدیتیشن کنید.

مشابه ها