جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

خاص بودن تصنعی

1 پست
متن های خاص بودن تصنعی / بهترین متن خاص بودن تصنعی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
من همینی که می بینید هستم

خاص نیستم چون عقده ای نیستم

نمی خوام بالا باشم چون پرچم نیستم

شاخ هم نیستم چون گاو نیستم

من آدمم و انسان، چیزی که خیلیا نیستند🤫🫡️
4.5
فلسفی تیکه دار انسان بودن بهتر از شاخ بودنه خاص بودن تصنعی نقد آدمای ظاهرساز شاخ و گاو
طبق پژوهش دانشگاه استنفورد، «فروتنی واقعی» یکی از ...

نقد شاخ و خاص بودن: من آدمم و انسان:

طبق پژوهش دانشگاه استنفورد، «فروتنی واقعی» یکی از مغفول‌ترین صفات رهبران موفق است، در حالی که «غرور توخالی» در حیوانات برای بقا کاربرد داشته اما در انسان مدرن یک نقص تکاملی محسوب می‌شود. شاید به همین دلیل است که در جوامع ابتدایی، فرد خودنما طرد می‌شد؛ چون بقای گروه را به خطر می‌انداخت. حالا در عصر شبکه‌های اجتماعی، این طردشدگی به شکل «کمین لایک» خودش را نشان می‌دهد. سوال: آیا «انسان بودن» ساده‌ترین یا سخت‌ترین کار دنیاست؟

راهکار:

جالب اینجاست که «شاخ» در اصل یک برآمدگی استخوانی برای دفاع است، نه تاج افتخار. شاید اگر بپذیریم که «خاص بودن» یک زره بی‌فایده است، روابط واقعی ما ۴۰٪ عمیق‌تر می‌شود.

مشابه ها