جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

خیانت و نامردی

1 پست
متن های خیانت و نامردی / بهترین متن خیانت و نامردی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
این دنیا برای من کلک بوده و نامردی
به هر کی گفتم نوکرتم با خنجر کوبید تو این جیگرم...️
4.2
غمگین خیانت دلشکستگی اعتماد به دیگران زخم عاطفی خیانت و نامردی
آیا می‌دونستی مغز انسان وقتی خیانت رو تجربه می‌کنه...

حس خیانت و نامردی در این دنیا:

آیا می‌دونستی مغز انسان وقتی خیانت رو تجربه می‌کنه، همان نواحی فعال می‌شن که در درد فیزیکی؟ تحقیقات نشون داده احساس طردشدگی از نظر عصبی معادل شکستگی استخوانه. جالبه که نوکرتم گفتن تو ادبیات فارسی، بازتاب یه قرارداد اجتماعی قدیمیه که وقتی طرف مقابل ازش سوءاستفاده می‌کنه، اثرش عمیق‌تر می‌شه. به نظرتون چرا بعضی از ما هنوز بعد از خیانت، باز هم به دیگران اعتماد می‌کنیم؟

راهکار:

این حس خیانت، ریشه در یک پارادوکس تکاملی داره: انسان‌ها برای بقا نیاز به اعتماد دارن، اما همون اعتماد، آسیب‌پذیریشون رو هم بالا می‌بره. شاید ارزش داره به جای تمرکز روی «نوکرتم» گفتن، الگوی «هم‌پیمانی متقابل» رو تو روابطت بازتعریف کنی.

مشابه ها