اگر عشق ریشه میکرد: کاشتن آن در باغچه:
مغز انسان عشق را مثل یک گیاه پردازش میکند: دوپامین مثل کود رشد، و اکسیتوسین مثل آب، مسیرهای عصبی را تقویت میکنند. جالب اینکه این 'ریشهها' در همان نواحی مغز اعتیاد شکل میگیرند، برای همین دوری از معشوق مثل ترک یک ماده مخدر دردناک است. اگر عشق ریشه داشت، آیا پیچکی میشد که خفه میکند یا درختی که پناه میدهد؟
راهکار:
اگر عشق ریشه میکرد، شاید دیگر آن حس پرواز را نداشت. راز عشق در بیریشگیاش است: مثل دانهای که با باد میآید و اگر بچسبد، خودش ریشه میدواند، نه تو باغچهاش را آماده کنی.