مقایسه طنزآمیز شادی چینی و غم ژاپنی:
بر اساس پژوهشهای علوم اعصاب، مغز انسان برای پردازش غم نیازمند ۳ برابر انرژی بیشتری نسبت به شادیهای سطحی است. به همین دلیل غمها 'اصل' و شادیها 'تقلبی' به نظر میرسند. این توضیح میدهد چرا در فرهنگ عامه، غم عمیق را با کیفیت بالای ژاپن مقایسه میکنند. سوال: آیا بهتر نیست شادیهای اصیل را هم جستجو کنیم؟
راهکار:
این طنز هوشمندانه نشان میدهد که گاهی کالاهای تقلبی (شادیهای سطحی) را ترجیح میدهیم تا با غم اصیل روبرو نشویم. آیا این همان 'فرار از واقعیت' نیست؟