کابوس عدد ۱۸ و ۱۹: چرا این اعداد ترسناکاند؟:
آیا میدانستید فوبیای اعداد (آریتموفوبیا) واقعی است؟ جالب اینکه عدد ۱۸ در عددشناسی نماد زندگی، اما در ایران نماد سربازی است! ۱۹ هم نماد خورشید، اما در فرهنگ ما سن بلوغ. شاید کابوسهای اعدادی ریشه در ناخودآگاه جمعی دارند. شما چرا از این اعداد میترسید؟
راهکار:
پاسخ: در روانشناسی به ترس از اعداد 'آریتموفوبیا' میگویند. عدد ۱۸ در فرهنگ ایرانی گاهی با سربازی و ۱۹ با پایان نوجوانی مرتبط است. شاید دلیل کابوستان همین باشد.