جهان خالی بدون تو: حس و حال عمیق دلتنگی:
در علوم اعصاب، وقتی به کسی عمیقاً وابسته میشویم، مغز او را به عنوان یک 'پاداش' کدگذاری میکند. نبودنش باعث کاهش دوپامین و ایجاد حس 'جهان خالی' میشود. دقیقاً مثل ترک یک ماده مخدر! آیا تا به حال به این شباهت فکر کردهاید؟
راهکار:
این جمله احساس ناب بودن با کسی را به تصویر میکشد. از دید روانشناسی، این نوع 'جهانشمولی' عاطفی میتواند نشانهای از دلبستگی ایمن باشد و به نوعی نشان میدهد که چطور حضور یک نفر تمام دنیای ما را معنا میبخشد.