جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

جاده و دلتنگی

1 پست
متن های جاده و دلتنگی / بهترین متن جاده و دلتنگی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
کی دل مارو  این مدلی بنا کرد.🛤️💔️
4.3
غمگین فلسفی دل شکسته جاده و دلتنگی کی دل رو اینجوری ساخت معمای قلب انسان
باورت می‌شه که 'سندرم دل شکسته' (Takotsubo cardiom...

معمای دل: کی دل ما را این مدلی بنا کرد؟:

باورت می‌شه که 'سندرم دل شکسته' (Takotsubo cardiomyopathy) یه بیماری واقعی قلبیه که در اثر استرس عاطفی شدید، بطن چپ قلب باد می‌کنه و شبیه تله‌ی اختاپوس می‌شه؟ این نشون می‌ده 'دل' واقعاً می‌تونه از غم فلج بشه، نه فقط استعاره. جالبه که ۹۰٪ مواردش در زنان یائسه رخ می‌ده. پس شاید پاسخ 'کی دل مارو این مدلی بنا کرد' تکامل باشه که این قلب فلج‌شونده رو برای یه سیگنال اجتماعی عمیق طراحی کرده. آیا این یک نقص طراحی یا یک فوق‌قدرت عاطفی است؟

راهکار:

جالب اینجاست که از نگاه عصب‌شناسی، قلب فیزیکی فقط یک تلمبه است و این مغز ماست که 'دل' استعاری را با تمام شکست‌ها و جاده‌هایش می‌سازد. شاید 'کی ساخته؟' سوال اشتباهی باشد؛ شاید خود ما هر روز با واکنش‌هایمان این 'دل' را بازسازی می‌کنیم.

مشابه ها