رقابت خواهر و برادر روی نوشابه: داستان دلخواه شدن:
توی علوم اعصاب، این پدیده رو «اثر مالکیت» میگن: وقتی یه چیزی رو متعلق به خودت میدونی، ارزشش برات چند برابر میشه. ولی نکته جالب اینجاست که حتی تصور اینکه دیگری ممکنه از آن استفاده کنه هم کافیه تا مغز ما اون رو باارزشتر ببینه. این مکانیزم بقا در اجداد ما ریشه داره: رقابت برای منابع محدود. سوال: به نظرتون این حس توی بزرگسالی هم بین خواهر و برادرها باقی میمونه؟
راهکار:
این پدیده رو توی روانشناسی بهش میگن «کمیابی مصنوعی»: وقتی یه چیزی رو میدونیم ممکنه از دستمون بره، ارزشش برامون بیشتر میشه. تو روابط خواهر و برادر این حس دوچندان میشه.