جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

حسادت یا ترحم

1 پست
متن های حسادت یا ترحم / بهترین متن حسادت یا ترحم [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
قبلاً دخترا میدیدن اکسشون با یه دختر خوشگل اوکی شده حسودیشون میشد، جدیداً میگن (واای حیف خانومی) 💘️
3.4
روانشناسی عاشقانه تغییر نگرش عاطفی روانشناسی روابط عاشقانه حسادت یا ترحم واکنش دختران به اکس قبلی
این تغییر واکنش نامش بازسازی شناختی (Cognitive Rea...

از حسادت به ترحم: تغییر نگاه دختران به اکس قبلی:

این تغییر واکنش نامش بازسازی شناختی (Cognitive Reappraisal) است: ذهن برای کاهش فشار حسادت، داستان را بازنویسی می‌کند. جالب این‌جاست که این دقیقاً برعکس مکانیزم دفاعی «انگور ترش» ازوپ عمل می‌کند—به جای تخریب، ترحم می‌کنید تا احساس برتری کنید. آیا این نشانه‌ی عبور از وابستگی به تأیید بیرونی است؟

راهکار:

این تغییر واکنش نمونه‌ای از بازسازی شناختی (Cognitive Reappraisal) است: ذهن برای حفظ عزت نفس، داستان را عوض می‌کند. اگر این حس را تجربه کردید، می‌توانید ریشه‌اش را در «ناهماهنگی شناختی» جستجو کنید.

مشابه ها