پارادوکس لبخند و مرگ در عکس:
آیا میدانستید در دوران ویکتوریا، عکسبرداری از مردگان یک رسم رایج بود؟ افراد متوفی را در حالت زنده و با چشمان باز ژست میدادند تا خانواده بتوانند آخرین تصویر را داشته باشند. این عکسها امروز برای ما وهمانگیزند، چون مرز بین زندگی و مرگ را محو میکنند. شما با دیدن چنین عکسی چه حسی پیدا میکنید؟
راهکار:
این جمله یادآور «دره وهم» (Uncanny Valley) است: چیزی که شبیه انسان است اما نه کاملاً، ما را میترساند. لبخند در عکس مردهای که سالها پیش فوت شده، همان حس دوگانگی را ایجاد میکند – تصویری از زندگی که مرگ را پنهان کرده است.