جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

حس خوبی که به بی‌حسی ختم شد

1 پست
متن های حس خوبی که به بی‌حسی ختم شد / بهترین متن حس خوبی که به بی‌حسی ختم شد [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
- بی حس بودنو از کسی یاد گرفتم که، قشنگترین حس رو بهش داشتم:)️
4.3
غمگین عاشقانه یادگیری بی‌حسی از معشوق بی‌حسی عاطفی بعد از عشق حس خوبی که به بی‌حسی ختم شد تناقض عشق و بی‌حسی
در روانشناسی به این پدیده «خوگیری عاطفی» یا «فلج ه...

بی‌حسی عاطفی: وقتی عشق درس بی‌حسی می‌دهد:

در روانشناسی به این پدیده «خوگیری عاطفی» یا «فلج هیجانی» می‌گویند. مغز شما برای محافظت از خود در برابر دردِ از دست دادن آن حس خوب، گیرنده‌های دوپامینی را کاهش می‌دهد و در نتیجه بی‌حسی ایجاد می‌شود. این همان مکانیزمی است که در ترک اعتیاد نیز دیده می‌شود: لذت شدید، بی‌حسی می‌آورد. حالا سوال: آیا این بی‌حسی، فروپاشی است یا تکامل دفاعی؟

راهکار:

این بی‌حسی اغلب یک سپر دفاعی هوشمندانه است، نه فروپاشی احساس. مغزت به‌خاطر حفظ بقا، صدای همان حسی را که روزی نوازش می‌کرد، خاموش کرده. شاید حالا وقتش رسیده که همان حس قشنگ را از خودت بگیری، بدون اینکه به دیگری وابسته باشی.

مشابه ها