جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

حس غریبگی در شهر

1 پست
متن های حس غریبگی در شهر / بهترین متن حس غریبگی در شهر [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
«تنهاییِ من، شهریست با هزاران خیابان شلوغ، اما هیچ‌کس در آن خانه‌ام را بلد نیست.»️
3.0
تنهایی فلسفی تنهایی در شلوغی هیچکس خانه مرا نمی‌داند حس غریبگی در شهر خیابان شلوغ تنهایی
مغز انسان برای تشخیص «آشنایی» و «غریبه» شبکه‌ای از...

تنهایی در شلوغی شهر: هیچکس خانه مرا نمی‌داند:

مغز انسان برای تشخیص «آشنایی» و «غریبه» شبکه‌ای از نورون‌ها دارد که در محله‌های شلوغ نیز فعال می‌شود. جالب اینجاست که احساس تنهایی در جمع، همان مدارهای فیزیکی درد را فعال می‌کند که ضربهٔ جسمی. یعنی مغزت واقعاً «درد» می‌کشد وقتی هیچکس آدرس خانه‌ات را نمی‌داند. سوال: چرا ذهن ما برای پذیرش یک غریبه به‌عنوان «آشنا» اینقدر سختگیر است؟

راهکار:

این استعاره زیبا را می‌توان به نظریهٔ «تنهایی در ازدحام» تعمیم داد: شلوغی بیرون، گاهی آینه‌ای برای خلوتی درون است. اگر حس می‌کنی خانه‌ات در میان جمع گم شده، شاید وقتش رسیده نقشهٔ جدیدی از خودت بکشی. (پیشنهاد: یک خیابان توی ذهنت بساز که فقط تو آدرسش را بلدی)

مشابه ها