پسری که با صد تا دختر حرف میزنه اما با خانوادهاش نه!:
آیا میدانستید به این پدیده در روانشناسی «ناهماهنگی بین خود واقعی و خود اجتماعی» میگویند؟ تحقیقات نشان میدهد افرادی که در شبکههای اجتماعی ظاهر بسیار اجتماعی دارند، اغلب در زندگی واقعی احساس انزوا میکنند. مغز ما برای حفظ جایگاه اجتماعی نقاب میزند، اما این نقاب هزینهاش قطع ارتباط با صمیمیترین افراد است. جالب اینجاست که همین افراد معمولاً در تستهای شخصیت نمره بالایی در برونگرایی میگیرند، درحالی که درونگرا هستند. پس شاید قضاوت بر اساس تعداد مخاطب اشتباه محض باشد. آیا شما هم تا به حال کسی را اشتباه قضاوت کردهاید؟
راهکار:
این متن به تضاد بین تصور دیگران و واقعیت درونی یک فرد اشاره دارد. شاید بتوان آن را اینطور بازنویسی کرد: بعضی آدمها هزاران مخاطب مجازی دارند اما یک گفتگوی واقعی با نزدیکترین کسانشان ندارند. این یک یادآوری ظریف است که پرحرفی در جمع لزوماً به معنای ارتباط عمیق نیست.