جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

حرف نزدن با هر کسی

1 پست
متن های حرف نزدن با هر کسی / بهترین متن حرف نزدن با هر کسی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
نمیشه با هرکسی هم کلام شد...
بگذار بگویند مغرور است! ️
4.5
فلسفی تنهایی اهمیت ندادن به حرف مردم غرور مثبت انتخاب دوست حرف نزدن با هر کسی
تحقیقات عصب‌شناسی نشان می‌دهد هر بار که با فردی نا...

هنر سکوت: چرا نباید با هرکسی هم‌کلام شد؟:

تحقیقات عصب‌شناسی نشان می‌دهد هر بار که با فردی ناآشنا یا بی‌ارتباط گفت‌وگو می‌کنیم، بخش پیش‌پیشانی مغز (مسئول تصمیم‌گیری) خسته‌تر می‌شود. «غرور» شما در واقع سازوکار دفاعی مغز برای حفظ انرژی شناختی است. آیا حاضرید راحت‌تر بگویید «نه» حتی اگر به قیمت برچسب متکبر خوردن تمام شود؟

راهکار:

این نگاه یادآور «قانون ۱۵۰ نفر» دانبار است: مغز انسان به‌طور طبیعی ظرفیت حفظ روابط عمیق با حدود ۱۵۰ نفر را دارد. باقی فقط مصرف‌کننده انرژی‌تان هستند. پس سکوت‌تان انتخاب هوشمندانه‌ای برای حفظ تمرکز است، نه غرور.

مشابه ها