چرا باید با همقد و قوارهات رفیق بشی؟:
مغز انسان برای صرفهجویی در انرژی، بهطور خودکار افراد «همفرکانس» را ترجیح میدهد. به این میگویند «همسانگزینی» (Homophily) – پدیدهای که در شبکههای اجتماعی آنلاین هم دیده میشود: الگوریتمها مدام ما را به سمت محتوای مشابه سوق میدهند، پس «همقد و قواره» بودن شاید حکم بقای اجتماعی باشد. اما سوال اینجاست: آیا این انتخاب طبیعی، گاهی ما را از رشد با آدمهای متفاوت باز نمیدارد؟
راهکار:
آیا تا به حال به این فکر کردی که «همقد و قواره» بودن فقط فیزیکی نیست؟ تحقیقات روانشناسی میگوید ما ناخودآگاه جذب افرادی میشویم که سطح انرژی، ارزشها و حتی الگوی گفتار مشابهی دارند. پس دفعه بعد بهجای قد، به «فرکانس» طرف مقابل دقت کن.