وجود نادیده: ندیدن به معنی نبودن نیست:
آیا میدانستید که ۹۵٪ از جهان هستی از ماده تاریک و انرژی تاریک تشکیل شده که کاملاً نامرئی هستند؟ ما نمیتوانیم آنها را ببینیم اما اثرشان را اندازهگیری میکنیم. این دقیقاً همان مفهومی است که شما به زیبایی بیان کردید: نبودن دلیل بر نبود نیست. سوال اینجاست: آیا ما در زندگی روزمره نیز به اندازه کافی به 'نادیدهها' توجه میکنیم؟
راهکار:
این جمله زیبا یادآور این حقیقت عمیق است که بسیاری از مهمترین چیزهای زندگی - مثل عشق، اعتماد و امید - با چشم دیده نمیشوند، اما عمیقاً وجود دارند. شاید ارزش دارد گاهی به جای جستجوی مدرک بصری، به حس درونی و نشانههای ظریف اعتماد کنیم.