جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

حق نداشتن ناراحتی

1 پست
متن های حق نداشتن ناراحتی / بهترین متن حق نداشتن ناراحتی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
وقتی با رفتار و اخلاقت ذوق یه نفرو کور میکنی دیگه حق نداری بابت سرد شدن احساسش ازش ناراحت بشی🙄یه فکت قوی! مخصوص پسرا️
4.3
تیکه دار عاشقانه روانشناسی عشق حق نداشتن ناراحتی کشتن ذوق در رابطه سرد شدن احساس شریک
در روانشناسی به این «بی‌اعتبارسازی هیجانی» می‌گن: ...

وقتی با رفتار بد ذوق کسی رو کور می‌کنی، حق نداری از سرد شدنش ناراحت بشی:

در روانشناسی به این «بی‌اعتبارسازی هیجانی» می‌گن: وقتی مکرراً ذوق کسی رو نادیده می‌گیری، سیستم لیمبیک مغزش برای محافظت، ترشح دوپامین و اکسی‌توسین رو نسبت به تو کم می‌کنه. یعنی سرد شدنش یه مکانیسم دفاعی زیستی‌ست، نه یه انتخاب. طبق پژوهش‌های گاتمن، رد کردن «پیشنهادهای ارتباطی» شریک، زوال رابطه رو پیش‌بینی می‌کنه. پس این سردی بقای عاطفی‌ست، نه خیانت. حالا فکر کن چند بار این چرخه رو خودت ناخواسته تکرار کردی؟

راهکار:

اینو از زاویه‌ی برعکس ببین: اون سردی که می‌بینی، فریاد خاموش یه نیاز برآورده‌نشده‌ست. طرفت یه آینه‌ست که رفتار خودت رو ری‌اکت می‌کنه، نه یه موجود بی‌احساس. شاید به جای ناراحتی، اولین قدم رو برای بازسازی برداری.

مشابه ها