عشق واقعی: کسی که برای از دست دادنت گریه کرد:
آیا میدونستی گریه کردن برای از دست دادن کسی قبل از اتفاق افتادنش «غم پیشگیرانه» نام داره؟ تحقیقات عصبشناسی نشون میده این واکنش با فعال شدن مدارهای اضطراب در آمیگدال همراهه، نه لزوماً عشق عمیق. جالبه که گاهی ذهن ما بیشتر از خود فقدان، از *تصور* فقدان میترسه. نظر شما: این گریه نشانه عشق واقعیه یا وابستگی ناسالم؟
راهکار:
این جمله عاطفی و زیباست، ولی از منظر روانشناسی، گریه برای از دست دادن میتونه از ترس از تنهایی یا اضطراب دلبستگی باشه نه عشق خالص. شاید بهتره به جای تکیه بر گریه، به رفتارهای روزمره و احترام متقابل توجه کنی.