جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

غم در اوج شادی

1 پست
متن های غم در اوج شادی / بهترین متن غم در اوج شادی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
همونجا که توی اوج خنده یهو دلت میگیره همونجا دیگه خوب نمیشی هیچ وقت.
2.5
غمگین روانشناسی احساسات پیچیده دلگیری ناگهانی غم در اوج شادی حس غم ناگهانی
در روانشناسی، این حالت «غم شادمانه» یا واکنش پاراد...

غم ناگهانی در اوج خنده؛ چرا خوب نمی‌شویم؟:

در روانشناسی، این حالت «غم شادمانه» یا واکنش پارادوکسیکال هیجانی نامیده می‌شود. مغز گاهی در اوج تحریکات مثبت، برای حفظ تعادل هومئوستاتیک، یک موج هیجانی متضاد (غم) تولید می‌کند. همچنین، خنده می‌تواند به‌عنوان یک محرک قوی، خاطرات سرکوب‌شده مرتبط با از دست دادن یا شادی‌های گذشته را ناگهان فعال کند. آیا این لحظات برای شما الگوی خاصی دارد؟

راهکار:

این حس ممکن است نشانه‌ای از «غم شادمانه» (Cherophobia) یا بازگشت خاطرات ناخودآگاه باشد. ثبت این لحظات در یک دفترچه می‌تواند الگوی محرک آن‌ها را روشن کند.

مشابه ها