جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

فراموش کردن خوبی

1 پست
متن های فراموش کردن خوبی / بهترین متن فراموش کردن خوبی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
💕از آدم‌های پر توقع فاصله بگیر

اینها حرمت مهرت را می شکنند

و مقیاســــــــت را به هم مـــــــــی‌زنند

چون آنها حافظه‌ی ضعیفی دارند

وخوبی را زود فراموش میکنند.️
-
روانشناسی رفاقتی ناسپاسی آدم‌های پرتوقع فاصله گرفتن از افراد سمی فراموش کردن خوبی
یک حقیقت جالب: پدیده‌ای به نام «نابینایی سپاسگزاری...

چرا باید از آدم‌های پرتوقع فاصله بگیریم؟:

یک حقیقت جالب: پدیده‌ای به نام «نابینایی سپاسگزاری» (Gratitude Blindness) وجود دارد. افراد پرتوقع به دلیل فعال بودن بیش از حد سیستم دوپامین در انتظار پاداش، خوبی‌ها را به سرعت عادی و سپس فراموش می‌کنند. در مقابل، مغز آن‌ها برای حفظ بقا، روی کمبودها و توقعات برآورده نشده تمرکز می‌کند. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا بعضی آدم‌ها هرگز راضی نمی‌شوند؟

راهکار:

این افراد را می‌توان «آزمون مرزهای عاطفی» نامید؛ هر بار که از آنها فاصله می‌گیرید، در واقع به خود یادآوری می‌کنید که محبت ارزشمند است و نباید بی‌حساب خرج شود.

مشابه ها