معمای بهخاطر سپردن خاطرات کودکی:
پدیده «فراموشی کودکی» (Childhood Amnesia) یک راز عصبشناختیه: بیشتر افراد خاطرات قبل از ۳-۴ سالگی را بهخاطر نمیارن، چون هیپوکامپ هنوز کامل نشده. اما این جمله با طنز میگه «من کوچیک شدم و یادم موند» - انگار کوچک موندن راهی برای دور زدن این قانون طبیعیه. آیا واقعاً مغز ما خاطرات اولیه را جایی در ناخودآگاه ذخیره میکنه؟
راهکار:
این جمله رو میشه اینطور بازنویسی کرد: بزرگسالی به معنی فراموشی نیست، بلکه انتخاب خاطراتیست که ارزش موندن دارن. شما کدوم خاطره از بچگی رو هنوز با جزئیات به یاد میارید؟