چرا غمها لذت جوانی را از یاد ما میبرند؟:
یک پدیده روانشناختی به نام 'سوگیری محو شدن عاطفه' نشان میدهد که معمولاً خاطرات منفی سریعتر از مثبت کمرنگ میشوند، مگر در افسردگی که این روند برعکس میشود. غمهای انباشته میتوانند شبکههای حافظه را بازنویسی کنند و لذتهای جوانی را در پسزمینه محو کنند. آیا شما خاطرهای دارید که یک غم بزرگ، تمام شیرینیهای یک دوران را برایتان بیرنگ کرده باشد؟
راهکار:
غمها شاید لذت را از یاد ببرند، اما به خاطرات عمق میبخشند؛ مثل سایه که نور را ارزشمندتر میکند. شاید جوانی همان لحظهای است که یاد میگیری غم را در کنار شادی بپذیری.