چرا زندگی به میل نیست؟:
مغز انسان بین «خواستن» و «لذت بردن» تفاوت قائل میشود. دوپامین مربوط به «خواستن» است نه «لذت بردن». پس حتی با رسیدن به خواسته، لزوماً شاد نیستی. این همان ناهماهنگیست که زندگی را به میل نمیداند. آیا تجربهاش کردهاید؟
راهکار:
این جمله یادآور فلسفه رواقی است که زندگی را بر اساس طبیعت میداند نه بر اساس میل. شاید بتوان گفت زندگی به «بودن» است نه به «خواستن».