طنز تلخ پیام 'دستگاه مشترک خاموش' در تماسها:
جالب است بدانید که عبارت 'دستگاه مشترک مورد نظر خاموش میباشد' میراثی از اولین سیستمهای مخابراتی دیجیتال ایران است. این پیام ترجمه تحتاللفظی 'Subscriber device is off' از استاندارد GSM است. در بسیاری از کشورها اپراتورها این پیام را بهروز کردهاند، اما در ایران همچنان باقی مانده. چرا این پیام قدیمی هنوز تغییر نکرده؟
راهکار:
این خطا نه فقط یک پیام سیستم، بلکه یادآور اینه که گاهی حتی در عصر ارتباطات، بعضی ارتباطها بیصدا قطع میشن و ما تنها با یک جملهی خشک و بیاحساس مواجه میشیم.