جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

دست قاب نمک

1 پست
متن های دست قاب نمک / بهترین متن دست قاب نمک [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
ݼـہ خــوبــے کَــردیـم ܩـا
دیــدہ نـشــد...."(:
قــافـل ازیـن ڪـہ؛
دسـت ܩـابـے نـمــ👌ـــڪ بـود️
5.0
غمگین فلسفی قدردانی نکردن دست قاب نمک خوبی دیده نشد مهربانی بی جواب
در روانشناسی پدیده‌ای به نام 'سوگیری منفی' وجود دا...

خوبی دیده نشد؛ دست قاب نمک بود:

در روانشناسی پدیده‌ای به نام 'سوگیری منفی' وجود دارد: مغز انسان ۵ برابر بیشتر به رویدادهای منفی توجه می‌کند تا مثبت. یعنی خوبی‌های شما اغلب نادیده گرفته می‌شوند چون ذهن ما برای بقا برنامه‌ریزی شده، نه برای قدردانی. جالب اینکه در ایران باستان نمک نماد وفاداری و بخشندگی بود. پس شاید این دیده‌نشدن نشانهٔ عمق اثر شماست.

راهکار:

گاهی خوبی مثل نمک است: در غذا حل می‌شود و دیده نمی‌شود، اما طعم همه چیز را عوض می‌کند. این دیده نشدن نشانهٔ اثرگذاری عمیق‌تر است، نه بی‌ارزشی.

مشابه ها