احساس خودکشی تدریجی در نسل امروز:
جامعهشناسان از پدیدهای به نام «خودکشی آنومیک» دورکیم صحبت میکنند، جایی که فروپاشی هنجارهای اجتماعی و احساس پوچی، میل به نابودی را افزایش میدهد. جالب اینجاست که در عصر ارتباطات، این احساس تنهایی و بیمعنایی میتواند تشدید شود. آیا این ناامیدی، واکنشی طبیعی به شتاب دیوانهوار زندگی مدرن نیست؟
راهکار:
این حس، در روانشناسی به نام «خستگی وجودی» شناخته میشود و اغلب ناشی از فشارهای نامرئی جامعه مدرن است. یک راه برای مقابله، محدود کردن مواجهه با منابع استرس جمعی (مثل اخبار منفی شبکههای اجتماعی) و تمرکز بر ساختن معنا در دایره کوچک و قابل کنترل زندگی خودت است.