چرا دوستیهای سهنفره همیشه دردناک است؟:
در نظریه «سهتایی» گئورگ زیمل، هر گروه سهنفره ناپایدار است چون دو نفر همیشه علیه سومی ائتلاف میکنند—حتی اگر ناخواسته. جالب است که در تاریخ، بسیاری از انقلابها و کودتاها هم درون گروههای سهنفره شکل گرفتهاند. آیا راهی برای بیاثر کردن این قانون اجتماعی وجود دارد؟
راهکار:
در روانشناسی اجتماعی، گروههای سهنفره ذاتاً ناپایدارند: دو نفر ناخودآگاه ائتلاف میکنند و سومی احساس طرد شدگی پیدا میکند. اگر خودت سومی، بهجای انتظار برای تعادل، سعی کن یکی از روابط را عمیقتر کنی یا گروه را به چهار نفر برسانی تا پویایی تغییر کند.