جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

درد بی‌نشان

1 پست
متن های درد بی‌نشان / بهترین متن درد بی‌نشان [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
سال
ها سوختیم
ولی دود نداشت😢️
4.5
غمگین تنهایی رنج خاموش غم پنهان درد بی‌نشان سوختن بدون دود
آیا می‌دانستی در روانشناسی به این پدیده «سوختن بدو...

رنج خاموش: سال‌ها سوختن بدون دود:

آیا می‌دانستی در روانشناسی به این پدیده «سوختن بدون دود» می‌گویند؟ مفهومی به نام «افسردگی پنهان» یا «high‑functioning depression» دقیقاً همین است: فرد از درون می‌سوزد، اما بیرون هیچ دودی دیده نمی‌شود. تحقیقات نشان داده که بسیاری از آدم‌ها سال‌ها در این حالت زندگی می‌کنند بدون اینکه کسی متوجه شود. این همان «رنج خاموش» است. چه طور می‌توانیم این دود نامرئی را برای دیگران قابل دیدن کنیم؟

راهکار:

این جمله استعاره‌ای از رنجی است که در ظاهر دیده نمی‌شود. در روانشناسی به این حالت «رنج خاموش» می‌گویند؛ جایی که فرد علائم بیرونی ندارد اما درون می‌سوزد. شاید بتوانی با اضافه کردن یک خط ادامه داری مثل «ولی خاکستر شدیم» تصویر را کامل‌تر کنی.

مشابه ها